Travel

Thursday, June 24, 2010

EXPAT 2010...Bahagian 6...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Alhamdulillah saya mempunyai masa untuk mengemaskini perjalanan atau pengembaraan kami di tanah jawa. Selapas menikmati pemandangan yang indah di kawah ijen, keesokkan harinya kami menuju pulang ke Surabaya. Dalam perjalanan pulang, kami singgah ke salah satu pantai yang popular di sana yang dikenali sebagai Pantai Papuma. Kami tiba di sana sekitar tengahari dan kami menikmati mee di warung di pantai tersebut. Sunguh enak sambil dibuai oleh angin pantai yang sepoi-sepoi bahasa.

Pantai Papuma memang terkenal dengan keindahan alamnya beserta aktiviti-aktiviti nelayan penduduk di sana. Pemandangan yang indah di pantai yang berpasir di samping batu-batuan yang membentuk di tengah laut menaikkan keindahan alam ciptaaan Allah S.W.T.

Gambar boleh dilihat di SINI. Gambar di link menunjukkan batu-batuan yang menarik di sepanjang pantai tersebut. Harap maaf sebab saya tidak boleh nak terbitkan gambar di entri ini kerana flickr saya tidak dapat nak grab untuk dimasukkan dalam blog ini. Insya allah saya akan cuba.

Papuma memang menarik untuk dilawati kerana selain pemandangan yang indah, kegiatan perikanan juga amat menarik di sini. Terdapat pelbagai bentuk perahu dan bot yang amat menarik dapat di lihat ketika melawat ke sana. Contoh gambar boleh dilihat di SINI, SINI dan SINI.

Selepas itu kami meneruskan perjalanan kami ke kota Surabaya. Pada keesokan paginya kami ke Pantai Kenjeran di Surabaya. Insya Allah pada entri akan datang saya akan sambung kisah pengembaraan kami di sekitar kota Surabaya...

Jumpa lagi dan Assalamualaikum...

P/S : Gambar-gambar yang saya ambil sendiri boleh dilihat dengan klik di SINI.

3 comments:

  1. mana update nya wahai saudara shahreen. jangan biar ia bersawang.

    ReplyDelete
  2. sampai 7 episod tuh.. yang paling rajin nih... Dr J pun 4 episod jek... aku 6 episod jek... ekekkee

    ReplyDelete