Travel

Saturday, September 4, 2010

EXPAT 2010...Bahagian 7(episod terakhir)...

Assalamualaikum...

Salam Ramadhan kepada semua rakan-rakan dan sahabat taulan. Maaf lewat mengemaskini blog saya. Kali ini saya sambung perjalanan kami di Pantai Kenjeran. Pantai Kenjeran adalah salah satu tempat tumpuan penduduk bandaraya Surabaya mengabiskan waktu santai mereka menikmati pemandangan keindahan cahaya mentari di awal pagi. Pantai Kenjeran terletak kira-kira 9 km dari Bandaraya Surabaya. Keunikan Pantai Kenjeran menjadi tarikan kepada para pengunjung untuk meluangkan masa meraka bersama keluarga di sana. Walaupun Pantai Kenjeran tidak bisa@ boleh dijadikan tempat untuk mandi kerana kawasan pesisiran pantai yang berlumpur dan berbatu, ia tetap menjadi kawasan tarikan di Surabaya.







Gambar di sebelah menunjukkan seorang budak lelaki bermain pasir di gigi air semasa mentari bakal menyinar di pagi hari di Pantai Kenjeran, Surabaya.











Di sebelah kanan menunjukkan sebuah bot yang berlabuh di Pantai Kenjeran.















Setelah selesai mengambil beberapa foto di Pantai Kenjeran, kami memulakan perjalanan pulang ke hotel unutk bersiap sedia kembali ke lapangan terbang Surabaya untuk perjalanan balik kami ke Malaysia. Sesungguhnya memori indah sepanjang perjalanan ini amat sukar untuk dilupakan. Alhamdulillah perjalanan kami selamat dan penuh bermakna. Terima kasih kepada amir shab perjalanan kali ini iaitu Dr Jamal atas segala perancangan yang telah beliau lakukan.

P/S : Insya Allah lepas ini akan saya tulis entri mengenai cara saya mengedit gambar HDR... Insya Allah...

Wassalamualaikum dan Salam Ramadhan Kareem...

2 comments:

  1. ingatkan sape tinta muslim nih... bila tengok gambar terus kenal... ekekkeke... awat tak penah promo blog nih... :D

    ReplyDelete
  2. Saudara Shahreen nak tunggu banyak 'post' baru nak promo hehe. Shahreen lepas ni buat perjalanan kehidupan aok ke?

    ReplyDelete